Το Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων με αφορμή τον κοινοβουλευτικό έλεγχο, που άσκησε ο βουλευτή Εύβοιας της ΔΗΜΑΡ, Δημήτρης Αναγνωστάκης, απάντησε και για τις παρακάμψεις Χαλκίδας, Βασιλικού, Αμαρύνθου και Αλιβερίου.
Συγκεκριμένα στην απάντησή του αναφέρεται στα ακόλουθα έργα – μελέτες, που θα συγχρηματοδοτηθούν(;) στη νέα προγραμματική περίοδο και ανάλογα με τη διαθεσιμότητα των πόρων και την ωρίμανσή τους:
Παράκαμψη Χαλκίδας με επιλέξιμη δημόσια δαπάνη 1,7 εκ. ευρώ, που αφορά στην εκπόνηση όλων των απαραίτητων μελετών, με στόχο την ένταξη στα έργα της προγραμματικής περιόδου 2014-2020.
Νότιος οδικός άξονας Χαλκίδα – Μαρμάρι, στον οποίο περιλαμβάνονται οι παρακάμψεις Βασιλικού, Αμαρύνθου και Αλιβερίου συμπεριλαμβάνεται πλέον στους τροποποιημένους χάρτες, του υπό ψήφιση σχεδίου Κανονισμού του Διευρωπαϊκού Δικτύου Μεταφορών. Αναμένεται η ψήφιση του εν λόγω Κανονισμού, μετά την οποία θα είναι δυνατή η συγχρηματοδότηση των έργων στη νέα προγραμματική περίοδο και ανάλογα με τη διαθεσιμότητα των πόρων και την ωρίμανσή τους.
Τμήμα Ν. Λάμψακος – Ψαχνά, μήκους 16 χλμ, εκτιμάται σε 165 εκ. ευρώ και η συνολική δαπάνη απαλλοτριώσεων σε 50 εκ. ευρώ.
Ολοκλήρωση μελετών βελτίωσης Ε.Ο Χαλκίδας –Λέπουρα, με τρία υποτμήματα: Α. Υψηλή γέφυρα – Ν. Λάμψακος Β. Σύνδεση Βόρειας – Ν. Εύβοιας και Γ. Παράκαμψη Ψαχνών.
Παράκαμψη Αλιβερίου του τμήματος Κακή Σκάλα –Αλιβέρι – Λέπουρα.
Βελτίωση Ε.Ο. 77 Χαλκίδα – Ψαχνά – Ιστιαία – Αιδηψός.
Παράκαμψη Βασιλικού, η οποία έχει δημοπρατηθεί
Παράκαμψη Αμαρύνθου, η οποία προωθείται προς δημοπράτηση.
Προφανώς, βασικές προϋποθέσεις για να «τρέξουν» τα έργα στο Νομό μας, είναι η ένταξή τους – έστω- στη νέα προγραμματική περίοδο 2014 -2020, με απόλυτη ευθύνη της κυβέρνησης αλλά και η έντονη διεκδίκησή τους, ιδιαίτερα από την αιρετή περιφερειακή διοίκηση.