Ο βουλευτής της Εύβοιας της Δημοκρατικής Αριστεράς Δημήτρης Αναγνωστάκης, παρέστη σήμερα το πρωί, στη διαρκή επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου, όπου συζητείται το σχέδιο νόμου, για την κύρωση των συμβάσεων παραχώρησης των μεγάλων οδικών έργων που προβλέπουν αύξηση και επιβολή νέων διοδίων. Στη συνεδρίαση με παραβρέθηκαν εκπρόσωποι φορέων, μεταξύ αυτών και ο Δήμαρχος Χαλκίδας κ. Ζεμπίλης Αθανάσιος.
Σύμφωνα με τη σημερινή τοποθέτηση του Υπουργού Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων κ. Χρυσοχοϊδη στην επιτροπή, οι νέες επιβαρύνσεις που προκύπτουν για τα διόδια, προκύπτουν από τις αρχικές συμβάσεις παραχώρησης των έργων το 2007.
Επισημαίνεται όμως, ότι οι αλλαγές που έγιναν εφεξής, στις συμβάσεις παραχώρησης, είναι σε λανθασμένη βάση, δεδομένου του ότι βασική αρχή των διαπραγματεύσεων αποτέλεσε, η ανάληψη πλήρους ευθύνης, από την πλευρά του Ελληνικού Δημοσίου της διακοπής των εργασιών, σε αντίθεση με τη βασική συμβατική πρόβλεψη, ότι στις υποχρεώσεις του Παραχωρησιούχου, ανήκει η ευθύνη «να διασφαλίζει ότι θα υπάρχει ανά πάσα στιγμή χρηματοδότηση διαθέσιμη για την πλήρη και προσήκουσα εκτέλεση του έργου».
Αποτέλεσμα αυτών των χειρισμών είναι να επωμίζεται ο Έλληνας πολίτης το κόστος κατασκευής και συντήρησης των αυτοκινητοδρόμων, έναντι των παραχωρησιούχων, οι οποίοι ως θεσμικοί επενδυτές θα έπρεπε να αναλαμβάνουν το κόστος της επένδυσης, με όποιο ρίσκο ενέχεται σε κάθε επενδυτική δραστηριότητα. Αντ’ αυτού η Ελληνική κυβέρνηση επιλέγει, στη χειρότερη δυνατή στιγμή, να αναλάβει κάθε υποχρέωση έναντι των παραχωρησιούχων, με τις συνέπειες του κόστους να μεταφέρονται στους πολίτες, με αυξήσεις στα διόδια που φτάνουν μέχρι και 66%.
Με τα παραπάνω δεδομένα, η Δημοκρατική Αριστερά προτίθεται να καταψηφίσει το εν λόγω σχέδιο νόμου, καθώς πλήγεται το Δημόσιο συμφέρον και οι βασικές αρχές που διέπουν τις συμβάσεις Παραχώρησης. Είναι αδιανόητο να μεταφέρεται στους χρήστες των αυτοκινητοδρόμων και στο δημόσιο, η ευθύνη χρηματοδότησης ενός έργου που έχει παραχωρηθεί σε αναδόχους.