Βιωματικό σεμινάριο αγωγής υγείας για 25 εκπαιδευτικούς οργάνωσε η Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Εύβοιας με πρωτοβουλία της
Υπεύθυνης Σχολικών Δραστηριοτήτων Θάλειας Καλαμπαλίκη και με τη
συνεργασία του Κέντρου Πρόληψης των Εξαρτήσεων και προαγωγής της
Ψυχοκοινωνικής Υγείας νομού Εύβοιας.
Στο σεμινάριο προτάθηκε για αξιοποίηση σε προγράμματα ψυχικής υγείας το εγκεκριμένο εκπαιδευτικό υλικό πρόληψης, για παιδιά 5-11 ετών «Δεξιότητες για παιδιά του Δημοτικού» (έκδοση του ΚΕΘΕΑ και του Tocade) που έχει ως στόχο την ολόπλευρη ανάπτυξη του παιδιού και ως βασικούς άξονες την αυτοεκτίμηση, τις διαπροσωπικές σχέσεις , την αναγνώριση και έκφραση συναισθημάτων, την καλλιέργεια δεξιοτήτων επικοινωνίας ,την ανάπτυξη κριτικής σκέψης στη λήψη αποφάσεων και την αντιμετώπιση των κινδύνων, την προσωπική φροντίδα για το σώμα και την πρόληψη της κακοποίησης.
Το πρόγραμμα του σεμιναρίου ήταν χωρισμένο σε δύο μέρη, θεωρητικό και βιωματικό.
Εισηγήτριες και συντονίστριες ήταν οι:
- Χαρά Σπηλιοπούλου - Ιατροδικαστής, Καθηγήτρια Πανεπιστημίου Αθηνών, Επιστημονική Διευθύντρια Κέντρου Πρόληψης των Εξαρτήσεων Ν. Ευβοίας.
- Θάλεια Καλαμπαλίκη - Υπεύθυνη Σχολικών Δραστηριοτήτων Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπ/σης Εύβοιας
- Ευθυμιάδου Ελένη - Κοινωνιολόγος, στέλεχος του Κ.Π.Τ.Ε Ν. Ευβοίας
- Κίσσα Μαρία - Ψυχολόγος, στέλεχος του Κ.Π.Τ.Ε. Ν. Ευβοίας
Μετά τις εισηγήσεις για την «Πρωτογενή Πρόληψη στο χώρο του σχολείου» για τη «Σημασία της εκπόνησης ενός προγράμματος σχολικών δραστηριοτήτων με τους μαθητές» και την παρουσίαση του υλικού «Δεξιότητες για παιδιά του Δημοτικού» οι συμμετέχοντες εκπαιδευτικοί σε μικρές ομάδες επεξεργάστηκαν και παρουσίασαν δραστηριότητες για παιδιά, βασισμένες στο υλικό πρόληψης, προσεγγίζοντας θέματα όπως η συνεργασία, η επικοινωνία και τα συναισθήματα.
Στο σεμινάριο προτάθηκε για αξιοποίηση σε προγράμματα ψυχικής υγείας το εγκεκριμένο εκπαιδευτικό υλικό πρόληψης, για παιδιά 5-11 ετών «Δεξιότητες για παιδιά του Δημοτικού» (έκδοση του ΚΕΘΕΑ και του Tocade) που έχει ως στόχο την ολόπλευρη ανάπτυξη του παιδιού και ως βασικούς άξονες την αυτοεκτίμηση, τις διαπροσωπικές σχέσεις , την αναγνώριση και έκφραση συναισθημάτων, την καλλιέργεια δεξιοτήτων επικοινωνίας ,την ανάπτυξη κριτικής σκέψης στη λήψη αποφάσεων και την αντιμετώπιση των κινδύνων, την προσωπική φροντίδα για το σώμα και την πρόληψη της κακοποίησης.
Το πρόγραμμα του σεμιναρίου ήταν χωρισμένο σε δύο μέρη, θεωρητικό και βιωματικό.
Εισηγήτριες και συντονίστριες ήταν οι:
- Χαρά Σπηλιοπούλου - Ιατροδικαστής, Καθηγήτρια Πανεπιστημίου Αθηνών, Επιστημονική Διευθύντρια Κέντρου Πρόληψης των Εξαρτήσεων Ν. Ευβοίας.
- Θάλεια Καλαμπαλίκη - Υπεύθυνη Σχολικών Δραστηριοτήτων Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπ/σης Εύβοιας
- Ευθυμιάδου Ελένη - Κοινωνιολόγος, στέλεχος του Κ.Π.Τ.Ε Ν. Ευβοίας
- Κίσσα Μαρία - Ψυχολόγος, στέλεχος του Κ.Π.Τ.Ε. Ν. Ευβοίας
Μετά τις εισηγήσεις για την «Πρωτογενή Πρόληψη στο χώρο του σχολείου» για τη «Σημασία της εκπόνησης ενός προγράμματος σχολικών δραστηριοτήτων με τους μαθητές» και την παρουσίαση του υλικού «Δεξιότητες για παιδιά του Δημοτικού» οι συμμετέχοντες εκπαιδευτικοί σε μικρές ομάδες επεξεργάστηκαν και παρουσίασαν δραστηριότητες για παιδιά, βασισμένες στο υλικό πρόληψης, προσεγγίζοντας θέματα όπως η συνεργασία, η επικοινωνία και τα συναισθήματα.