ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΟΥ ΠΑΜΕ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ Εύβοιας
Συνάδελφοι, συναδέλφισσες έγκαιρα και επιτακτικά όλο το προηγούμενο διάστημα προειδοποιούσαμε και βάζαμε το θέμα σε όλα τα όργανα (Δ.Σ. Συλλόγου, Γενικές Συνελεύσεις, ΔΟΕ) για να πάρουμε δραστικά μέτρα για το συμφέρον της εκπαίδευσης των παιδιών μας, αλλά και των εκπαιδευτικών και των γονιών. Άλλωστε τα σχέδια για την πλήρη εμπορευματοποίηση της εκπαίδευσης και για το Νέο Σχολείο ΑΕ ήταν ομολογημένα απ' την ΕΕ και τον ΟΟΣΑ κι είχαν «μεταφραστεί και στα ... ελληνικά» από τις εγχώριες «μεταφραστικές υπηρεσίες» (Υπουργείο Παιδείας, ΠΑΣΟΚ, ΝΔ, κλπ).
Το Υπουργείο Παιδείας με την από 5/11/2013 υπουργική απόφαση, προχώρησε στη γενίκευση της αυτοαξιολόγησης της σχολικής μονάδας και κάλεσε σε επιμορφωτικά σεμινάρια σχετικά με την αυτοαξιολόγηση, αρχικά τους σχολικούς συμβούλους και μετά τους διευθυντές των σχολικών μονάδων.
Να γίνει ξεκάθαρο σε όλους! Η αυτοαξιολόγηση είναι το βασικό και αναγκαίο εργαλείο της κυβέρνησης, για να υλοποιήσει το «Νέο Σχολείο της Αγοράς» προσαρμοσμένο στις ανάγκες των επιχειρηματικών ομίλων για φτηνό και ευέλικτο, εργατικό δυναμικό έτσι ώστε το σχολείο να γίνεται δραματικά ταξικό για τα παιδιά της λαϊκής οικογένειας, αλλά και για τους ίδιους τους εκπαιδευτικούς. Είναι μέτρο που εφαρμόζεται σε όλες τις χώρες της Ε.Ε., με ή χωρίς Μνημόνια, εδώ και χρόνια.. Η «αυτοαξιολόγησή» τους δεν έχει καμιά σχέση με τη λαϊκή ανάγκη να γίνει ο εκπαιδευτικός καλύτερος, επιστημονικά πληρέστερος, πιο ικανός στο να μορφώνει ολόπλευρα τα παιδιά. Δεν έχει καμιά σχέση με την ανάγκη για ένα ενιαίο σχολείο, βασικό, υποχρεωτικό για όλα τα παιδιά, αποκλειστικά δημόσιο και δωρεάν. Δε θέλουν ούτε έναν τέτοιο εκπαιδευτικό, ούτε ένα τέτοιο σχολείο. Θέλουν το «σχολείο ΑΕ» και το δάσκαλο σκυφτό, υποτακτικό, παπαγαλάκι, πλασιέ εταιρειών και προγραμμάτων υπό τη διαρκή απειλή της αξιολόγησης και αύριο( όχι μεθαύριο) της απόλυσης. Αυτό υπηρετεί το μαστίγιο της «αυτοαξιολόγησης» και το καρότο της «καινοτομίας». Η αυτοαξιολόγηση τους έχει ένα και βασικό στόχο: να αθωώσει την ΑΝΤΙ-εκπαιδευτική πολιτική και να στοχοποιήσει εμάς τους εκπαιδευτικούς αλλά και τους εκπαιδευομένους μαζί με τις οικογένειές τους, σαν υπεύθυνους για τη λειτουργία του σχολείου.
Σε μια περίοδο που δεν έγιναν μόνιμοι διορισμοί, που περικόπηκαν δραματικά οι αναπληρωτές, που συγχωνεύονται και καταργούνται σχολικές μονάδες, που μειώνονται κατά 70% οι επιχορηγήσεις των σχολείων, που. προωθείται η αύξηση των μαθητών ανά τμήμα…
Σε μια περίοδο που τα βιβλία της «δεξιότητας και της πληροφορίας» παραμένουν, που το «νέο σχολείο» της εργαλειακού τύπου μάθησης για τις ανάγκες της αγοράς ζει και βασιλεύει, που οι ταξικοί φραγμοί ενισχύονται, που οι υποστηρικτικές δομές διαλύονται, που οι μαθητές βιώνουν τις τεράστιες δυσκολίες της λαϊκής οικογένειας, την ανεργία και την απόλυση των γονιών τους, την ανασφάλεια και τη δυστυχία…
Τώρα που κι εμείς οι εκπαιδευτικοί όπως και όλοι οι εργαζόμενοι χάσαμε πάνω από το 50% του μισθού μας (μας άρπαξαν δώρα και επιδόματα που ήταν κομμάτι του μισθού μας εκτός του πετσοκόμματος αυτού). Τώρα που μας υπερφορολογούν ακόμα και την ανάσα μας και μας οδηγούν στην εξαθλίωση…
Τώρα που η υγεία μας κινδυνεύει και το προσδόκιμο ζωής μειώνεται δραματικά…
Τέτοιες ώρες, η αναζήτηση των ευθυνών και των όρων βελτίωσης κυρίως και πρωτίστως στη σχολική μονάδα και στους εμπλεκόμενους με αυτήν εκπαιδευτικούς, μαθητές, γονείς είναι ανείπωτο θράσος!
Δεν έχουμε λοιπόν αυταπάτες! Οι στόχοι του Υπουργείου μέσα από τις διαδικασίες αυτοαξιολόγησης που προωθεί είναι ξεκάθαροι:
Θέλουν να μεταθέσουν την ευθύνη για τη σημερινή κατάσταση των σχολείων στους εκπαιδευτικούς, τους διευθυντές και τους γονείς, να μας ενοχοποιήσουν για αδράνεια και «έλλειψη επιχειρηματικού πνεύματος», έτσι ώστε να μείνει στο απυρόβλητο η κρατική πολιτική και να στρωθεί το χαλί για την προώθηση της αξιολόγησης. Θέλουν να μετακινήσουν τις ευθύνες και τις δαπάνες των δημόσιων σχολείων κατευθείαν στους «πελάτες» (δηλ. στους γονείς) λόγω της συνεχιζόμενης υποχρηματοδότησης της εκπαίδευσης.
Θέλουν να επιβάλλουν στα στελέχη εκπαίδευσης και ειδικότερα στους διευθυντές, την εκσυγχρονισμένη εκδοχή του management, που στηρίζεται στην «τέχνη του επιχειρείν» και αντιλαμβάνεται το σχολείο σαν προβληματική επιχείρηση που οφείλει να αναζητήσει χρηματικές πηγές, εισφορές από τους γονείς, δωρεές, ευεργέτες, φιλανθρωπίες κλπ.
Οι εκπαιδευτικοί δε θα βάλουμε τα χέρια μας να βγάλουμε τα μάτια μας
ΟΥΤΕ ΛΕΠΤΟ ΧΑΜΕΝΟ! ΝΑ ΜΗΝ ΠΕΡΑΣΕΙ Η ΑΥΤΟΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ!
Το κίνημα των εκπαιδευτικών, με καθολικό τρόπο έχει αντιδράσει και ακύρωσε την εφαρμογή της αξιολόγησης και αυτοξιολόγησης, τρεις φορές μέχρι τώρα. Πάνω από 10.000 σχολεία –το 98% των σχολείων– σε όλη τη χώρα αρνήθηκαν να συμμετέχουν.
Τώρα που το Υπουργείο ξαναχτύπησε ήδη οι συντονισμένες προσπάθειες εκπαιδευτικών και γονιών το τελευταίο διάστημα έχουν ματαιώσει τα σεμινάρια αξιολόγησης σε πολλές πόλεις της Ελλάδας (Ηράκλειο Κρήτης, Κομοτηνή, Χαλκιδική, Ημαθία, Αθήνα, Θεσσαλονίκη, κ.ά).
Οργανώνουμε την πάλη από τα κάτω. Κάθε σχολείο να γίνει μετερίζι του αγώνα! Απειθαρχούμε στην πράξη! Μπλοκάρουμε τις διαδικασίες!
Καλούμε τους Συλλόγους Διδασκόντων να μη δεχτούν καμιά εφαρμογή της αυτοαξιολόγησης. Να αντιδράσουμε και συλλογικά και προσωπικά. Να μην υπακούσουμε.. Να μην υποκύψουμε.
Καλούμε τους συναδέλφους να μην πάρουν κανένα πρόγραμμα. Τα προγράμματα αυτά κι η «Ευέλικτη Ζώνη», είναι το «χαλί» πάνω στο οποίο θα «περάσει» η αξιολόγηση.
Καλούμε τους Διευθυντές των σχολικών μονάδων να μην συμμετέχουν στα προαναφερθέντα επιμορφωτικά σεμινάρια όποτε γίνουν στο επόμενο διάστημα και τους σχολικούς συμβούλους να μη συμπράξουν στην προετοιμασία τους. Να σταματήσουν τώρα να ζητάνε απ τους συναδέλφους να πάρουν προγράμματα.
Να αγωνιστούμε για να ακυρώσουμε στην πράξη τα σεμινάρια της αξιολόγησης. Με στάση εργασίας, συγκεντρώσεις, παρουσία και συμμετοχή όλων των συναδέλφων και παρέμβαση του Συλλόγου μας εκεί που θα γίνουν, όποτε ανακοινωθούν( είμαστε σε επιφυλακή), δεν πρόκειται να επιτρέψουμε να γίνουν. Αξιοποιούμε την τρίωρη στάση εργασίας που έχει κηρύξει αρχικά η ΔΟΕ, αλλά και την απόφαση του ΔΣ του Συλλόγου μας της 6ης/12/2013 για κήρυξη συμπληρωματικής, τρίωρης στάσης για όποια μέρα γίνουν τα σεμινάρια
Με αποφάσεις του ΔΣ και των ΓΣ του Συλλόγου μας τα στελέχη της εκπαίδευσης που θα αναμειχθούν στη διαδικασία της αυτοαξιολόγησης και της αξιολόγησης, δεν θα έχουν θέση στο σωματείο.