Κυριακή 25 Μαρτίου 2012

Ν. Τζίμας: Ο "άνθρωπος με το γαρύφαλλο" στο Αλιβέρι

Η Ένωση Ταμυναίων Πολιτών "Η παρέμβαση" και ο σύλλογος γυναικών Αλιβερίου και περιχώρων, διοργανώνουν κινηματογραφική βραδιά το Σάββατο 31 Μαρτίου στο Αλιβέρι

Στις 8 το απόγευμα στο Εργατικό Κέντρο της περιοχής θα προβληθεί η ταινία "Ο άνθρωπος με το γαρύφαλλο" του σκηνοθέτη Νίκου Τζίμα.

Ο Ν. Τζίμας θα είναι παρών και θα διεξαχθεί συζήτηση μαζί του μετά το τέλος της προβολής.Η είσοδος θα είναι ελεύθερη.

Ο σκηνοθέτης Ν. τζίμας σε πρόσφατη συνέντευξή του είχε πεί ανάμεσα στα άλλα και τα εξής:

Κάνετε πολιτικό κινηματογράφο;
 
Δεν αποδέχομαι τον χαρακτηρισμό ότι κάνω πολιτικό κινηματογράφο. Με ενδιαφέρει ο κοινωνικός κινηματογράφος που μπορεί να γίνει πολιτικός, αλλού περισσότερο, αλλού λιγότερο. Με τον Μπελογιάννη, για παράδειγμα, στην ταινία «Ο άνθρωπος με το γαρύφαλλο» δεν ήθελα να κάνω πολιτική αλλά να μιλήσω για έναν άνθρωπο-υπόδειγμα που τα έδινε όλα για τους συνανθρώπους του, ήταν ταυτόχρονα διανοούμενος και λαϊκός και με συγκινούσε η μορφή του. Θα μπορούσε να σωθεί αν έλεγε μόνο μία κουβέντα όμως ήταν τρομερά συνεπής και πέθανε με το χαμόγελο. Ήταν μια ταινία που κατέγραφε τα ιστορικά γεγονότα για αυτό και αγαπήθηκε από όλους. Δεν έκανα την ταινία μου από τη ματιά του αριστερού και το ίδιο ζητούσα από τους συνεργάτες μου. Έπαιρνα συνεντεύξεις για τις ανάγκες του σεναρίου από ανθρώπους που ανήκαν σε όλο το πολιτικό φάσμα.

Τι δυσκολίες είχατε συναντήσει όταν γυρίζατε τον «Άνθρωπο με το γαρύφαλλο»;

Δεν είχα την υποστήριξη ούτε της Αριστεράς, ούτε της Δεξιάς, γιατί η κάθε πλευρά θεωρούσε ότι η ταινία θα εξυπηρετούσε τους αντιπάλους της. Ήθελα να κάνω γυρίσματα στο Παλάτι ή στη Βουλή και δεν μου το επέτρεπαν. Μου είχαν δώσει άδεια αρχικά να χρησιμοποιήσω κάποια καμιόνια από τον στρατό, αλλά όταν έμαθαν το θέμα της ταινίας, την πήραν πίσω. Δεν είχα λεφτά... Δεν είχα αργότερα την υποστήριξη ακόμα και του ΠΑΣΟΚ γιατί ο ήρωας, ο Γεώργιος Παπανδρέου, είχε κάνει κι αυτός τα σφάλματά του, είχε εναντιωθεί στον Πλαστήρα σε κρίσιμες στιγμές, όταν εκείνος αγωνιζόταν για την ειρήνευση. Μόλις ολοκληρώθηκε η ταινία, η λογοκρισία την έκοψε. Πήγα να δω τον Τσαλδάρη για να του εξηγήσω το περιεχόμενο του έργου και εκείνος μου ζήτησε να δει μια κόπια. Όταν αργότερα πήγα να την πάρω, ο μηχανικός προβολής μου είπε ότι είδαν την ταινία μαζί ο Τσαλδάρης, η Βλάχου από την Καθημερινή και ο Κωνσταντίνος Καραμανλής. Μάλιστα ο Καραμανλής είχε πει στον Τσαλδάρη ότι «Η ταινία είναι αληθινή και να δώσεις συγχαρητήρια στον σκηνοθέτη». Ο Τσαλδάρης, όταν με ξανακάλεσε, μου έδωσε συγχαρητήρια, αλλά δεν μου είπε ότι είχε δει την ταινία μαζί με τον Καραμανλή. Όμως εκείνη η ιστορία που μου είπε ο μηχανικός προβολών, πρέπει να ήταν αληθινή, γιατί αμέσως μετά είχα δει ένα άρθρο στην Καθημερινή με διθυραμβικά σχόλια για την ταινία που περνούσε γενιές δεκατέσσερις όσους κριτικούς χτυπούσαν τον «Άνθρωπο με το γαρύφαλλο».

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...