Τρίτη 10 Απριλίου 2012

Τα κάλαντα του Λαζάρου στη Στενή της Εύβοιας


Τα κάλαντα του Λαζάρου αναβίωσαν και στη Στενή της Εύβοιας

Οι προετοιμασίες και οι άλλες εκδηλώσεις για το Πάσχα, αρχίζουν απ΄ το Σάββατο του Λαζάρου.

Απ΄ την προηγούμενη μέρα τα κορίτσια του σχολείου έχουν ετοιμάσει το καλαθάκι τους με λουλούδια (γιατί το πιο συνηθισμένο φιλοδώρημα ήταν τα αυγά) για να πουν το Λάζαρο. Τα αγόρια δεν συμμετείχαν.

«Δύο μέρες τον φυλούσαν
κι άλλη μια τον προσκυνούσαν,
την ημέρα την Τετάρτη
κίνησε ο Χριστός για να ΄ρθει
και εβγήκε η Μαρία
έξω από τη Βηθανία.
-Αν εδώ ήσουν Χριστέ μου
Δε θα πέθαιν ο αδελφός μου
-Άντε πίστευε Μαρία
Κι έλα πάμε στα μνημεία.
Εκεί ο Χριστός δακρύζει
Και τον Άδη φοβερίζει
-Σήκω πάνω Λάζαρέ μου
Φίλε και αγαπητέ μου.
Τότε ο Λάζαρος σηκώθει
Αναντρώθει, ΄πολυτρώθει.
Λάζαρος λαζαρωμένος
Και με το κερί ζωμένος.
-Πες μας Λάζαρε τι είδες
Εις τον Άδη όπου πήγες;
-Είδα φόβους, είδα τρόμους
Είδα βάσανα και πόνους.
Δώστε μου λίγο νεράκι
Να ξεπλύνω το φαρμάκι
Της καρδιάς και των χειλέων
Και μη με ρωτάτε πλέον.


dirfyakanea

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...