Μια σπάνιας ποιότητας συναυλία, με ελληνικό χρώμα, στο θέατρο των Κατουνίων
Ήταν σαν να είχε φιλήσει ο ουρανός τη γη. Μπορεί οι στίχοι αυτοί του τόσο αγαπημένου τραγουδιού του Robert Schumann να μην ακούστηκαν, τους ζήσαμε όμως ένα φεγγαρόφωτο βράδυ τούτου του Αυγούστου στην Εύβοια, όταν με πρωτοβουλία της Βάνας Ξένου και του Αλέξανδρου Παναγιωτόπουλου πραγματοποιήθηκε στο μικρό θέατρο των Κατουνίων μιας σπάνιας ποιότητας συναυλία με τη Στέλλα Ντουφεξή να τραγουδά και τον Daniel Heide να τη συνοδεύει στο πιάνο.
Η ελληνογερμανίδα μεσόφωνος Στέλλα Ντουφεξή, είναι σήμερα μια διεθνώς αναγνωρισμένη καλλιτέχνις που συνεργάζεται στις μεγαλύτερες όπερες και αίθουσες συναυλιών της Ευρώπης, με τους σημαντικότερους μαέστρους της εποχής μας, όπως ο Claudio Abbado, ο Zubin Mehta, o Kurt Masur, o Bernard Haiting η ο Sir Simon Rattle.
Περιζήτητη, μπορούσε να είχε περιορισθεί στην ασφάλεια και την εμπορευσιμότητα των μεγάλων πρωταγωνιστικών ρόλων του Händel, του Mozart , του Richard Strauss η του Bizet , όμως σαν ολοκληρωμένη μουσικός και πνευματικός άνθρωπος με ανησυχίες , ανιχνεύει και ακολουθεί νέους δρόμους έκφρασης στον κόσμο του Lied και της σύγχρονης πρωτοποριακής μουσικής. Δισκογραφικά, τιμήθηκε τελευταία με το Diapason d' Or για τον δίσκο της με τραγούδια του Brahms , ενώ πρόσφατα ηχογράφησε με τον πιανίστα Daniel Heide ένα σπάνιας μουσικής ποιότητας δίσκο, με τραγούδια του Debussy, μεταξύ των οποίων και πέντε απο τα " Ανθη του Κακού " του Baudelaire . Με το εξαιρετικό νέο ελληνικό κουαρτέτο, μας έχει χαρίσει μια συγκλονιστική ερμηνεία του Ηλιοβασιλέματος του Respighi, αποδεικνύοντας οτι η μουσική αρχίζει εκεί, όπου τα λόγια δεν μπορούν πια να μας εκφράσουν . Μαθήτρια, μεταξύ άλλων, και του Dietrich Fischer Dieskau, δουλεύει σε βάθος τη σύζευξη στίχου και μουσικής, γνώση και χάρισμα που δυστυχώς σήμερα όλο και λιγότεροι διαθέτουν .
Κόρη ελληνα σκηνοθέτη που εργαζόταν συχνά στη Γερμανία και με Γερμανίδα μητέρα, είναι συναισθηματικά και πνευματικά δεμένη με τον τόπο μας. Η βραδιά που μας χάρισε, όπως λέει η ίδια, ηταν αποτέλεσμα μιας συνεχούς αναζήτησης των ριζών της. Όπως αναφέρεται και στο ιδιαίτερα επιμελημένο πρόγραμμα, στόχος της βραδιάς δεν ήταν η παρουσίαση μιας ανθολογίας του ελληνικού τραγουδιού και της εξέλιξης του, αλλά ο τρόπος που οι μουσικές εικόνες της Ελλάδας περιγράφονται στο έντεχνο τραγούδι συνθετών και ποιητών, διαφορετικών εθνοτήτων και περιόδων.
Τον στόχο αυτό, η Στέλλα Ντουφεξή με την εμπνευσμένη συνοδεία του χαρισματικού νεαρού πιανίστα Daniel Heide, πέτυχε στο κέντρο του, χαρίζοντας μας ένα βράδυ γεμάτο περισυλλογή και συγκίνηση.
Το πρόγραμμα άνοιξε με τους Θεούς της Ελλάδας του Schubert σε στίχους του Friedrich Schiller. Ακολούθησαν τρία μελοποιημένα ποιήματα του Σεφέρη απο τα "Σχέδια για ένα καλοκαίρι", του Αργύρη Κουνάδη και τα εξαίσιου ερωτισμού τρία τραγούδια της Βιλιτώς του Debussy σε στίχους του Pierre Louyis . Στη συνέχεια ακούσαμε το " Κώμα ", λυρική εικόνα, βασισμένη σε αποσπάσματα της Σαπφούς του σημαντικού νέου Γερμανού συνθέτη και συζύγου της Στέλλας Ντουφεξή Christian Jost. Η "Ηβη" του Ernest Chausson αποδόθηκε με σπάνια ευαισθησία ενώ εξαιρετικά ενδιαφέρουσα ήταν και η Κασσιανή του Δημήτρη Μητρόπουλου σε στίχους του Κωστή Παλαμά. Τα πέντε ελληνικά τραγούδια του Ravel συμπλήρωσαν το πρόγραμμα που έκλεισε με το, βαθιάς εσωτερικότητας, Ηλιοβασίλεμα του Schubert.
Σαν δώρο, απολαύσαμε το "Hôtel" του Poulenc σε στίχους του Guillaume Appolinaire και το πασίγνωστο " Morgen" του Richard Strauss όπου όλοι νιώσαμε "αυτή τη γη που αναπνέει τον ήλιο ".
Ήταν μια βραδιά που μας έκανε να ξεχάσουμε, έστω και για λίγο, τις δύσκολες εποχές που περνάμε, μαγεμένοι απο τη γοητεία της μουσικής και της ποίησης .
Υ.Γ. Η Βάνα Ξένου είναι η γνωστή γλύπτρια και ο σύζυγος της Αλέξανδρος Παναγιωτόπουλος αρχιτέκτονας και μουσικός .
tovima.gr