Στη ερώτηση που κατέθεσε ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ ΕΚΜ Ευάγγελος Αποστόλου στο Υπουργείο Εσωτερικών σχετικά με τους 33 εργαζόμενους στο Δήμο Διρφύων- Μεσσαπίων, ο αρμόδιος Υπουργός, κ. Ευριπίδης Στυλιανίδης απαντά στα ερωτήματα που αφορούν τις διοικητικές και ποινικές ευθύνες για το χειρισμό του θέματος ως εξής:
«Η αρμοδιότητα επίλυσης του ζητήματος εναπόκειται, βάσει ισχύοντος θεσμικού πλαισίου, στην οικεία Αποκεντρωμένη Διοίκηση, η οποία καλείται να συμμορφωθεί με τις αποφάσεις του Ελεγκτικού Συνεδρίου σύμφωνα με τις οποίες αποκαθίστανται οι εργαζόμενοι στο Δήμο Διρφύων- Μεσσαπίων.», ενώ παρακάτω υπογραμμίζει « δεν υφίσταται κενό ως προς την άσκηση του ελέγχου νομιμότητας των πράξεων των Δήμων και των Περιφερειών μέχρι την έναρξη της λειτουργίας της Αυτοτελούς Υπηρεσίας Εποπτείας Ο.Τ.Α., δεδομένου ότι ο σχετικός έλεγχος κατά τα άρθρα 225, 226 και 227 του Ν.3852/2010 (ΦΕΚ 87/τ. Α'/07.06.2010) ασκείται από τον Γενικό Γραμματέα της οικείας Αποκεντρωμένης Διοίκησης και τις Ειδικές Επιτροπές του άρθρου 152 του Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων καθώς και τις Επιτροπές Ελέγχου των Πράξεων του άρθρου 68 του Κώδικα Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης (Π.Δ. 30/1996).»
Ο κ. Στυλιανίδης ωστόσο αποφεύγει να απαντήσει στα ερωτήματα σχετικά με το πως σκοπεύουν τα Υπουργεία να επαναφέρουν στην τάξη τους ανωτέρω υπευθύνους και εάν ευθύνες καταλογίζονται και στο Δήμαρχο, ο οποίος προχώρησε σε προσλήψεις άλλων με ίδια ή παρεμφερή ειδικότητα και με ποιόν τρόπο τα όργανα της Δημόσιας Διοίκησης θα αποκαταστήσουν τους 33 αυτούς εργαζόμενους.
Τέλος παρουσιάζει ανάμεσα στις προθέσεις του Υπουργείου Εσωτερικών την ενίσχυση του θεσμού του Ελεγκτή Νομιμότητας, μελετώντας το ενδεχόμενο θεσμοθέτησης συλλογικού έναντι του ήδη προβλεπόμενου μονοπρόσωπου οργάνου στην άσκηση ελέγχου.
Το ζήτημα όμως είναι ότι τόσο ο Δήμαρχος Μεσσαπίων όσο και η Γενική Γραμματέας Αποκεντρωμένης Διοίκησης Στερεάς Ελλάδας-Θεσσαλίας, δεν εφαρμόζουν το Νόμο. Μένει λοιπόν και στους εργαζόμενους να αναζητήσουν την εφαρμογή του Νόμου στα δικαστήρια , καθώς και στον αρμόδιο εισαγγελέα να πράξει το καθήκον του.
«Η αρμοδιότητα επίλυσης του ζητήματος εναπόκειται, βάσει ισχύοντος θεσμικού πλαισίου, στην οικεία Αποκεντρωμένη Διοίκηση, η οποία καλείται να συμμορφωθεί με τις αποφάσεις του Ελεγκτικού Συνεδρίου σύμφωνα με τις οποίες αποκαθίστανται οι εργαζόμενοι στο Δήμο Διρφύων- Μεσσαπίων.», ενώ παρακάτω υπογραμμίζει « δεν υφίσταται κενό ως προς την άσκηση του ελέγχου νομιμότητας των πράξεων των Δήμων και των Περιφερειών μέχρι την έναρξη της λειτουργίας της Αυτοτελούς Υπηρεσίας Εποπτείας Ο.Τ.Α., δεδομένου ότι ο σχετικός έλεγχος κατά τα άρθρα 225, 226 και 227 του Ν.3852/2010 (ΦΕΚ 87/τ. Α'/07.06.2010) ασκείται από τον Γενικό Γραμματέα της οικείας Αποκεντρωμένης Διοίκησης και τις Ειδικές Επιτροπές του άρθρου 152 του Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων καθώς και τις Επιτροπές Ελέγχου των Πράξεων του άρθρου 68 του Κώδικα Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης (Π.Δ. 30/1996).»
Ο κ. Στυλιανίδης ωστόσο αποφεύγει να απαντήσει στα ερωτήματα σχετικά με το πως σκοπεύουν τα Υπουργεία να επαναφέρουν στην τάξη τους ανωτέρω υπευθύνους και εάν ευθύνες καταλογίζονται και στο Δήμαρχο, ο οποίος προχώρησε σε προσλήψεις άλλων με ίδια ή παρεμφερή ειδικότητα και με ποιόν τρόπο τα όργανα της Δημόσιας Διοίκησης θα αποκαταστήσουν τους 33 αυτούς εργαζόμενους.
Τέλος παρουσιάζει ανάμεσα στις προθέσεις του Υπουργείου Εσωτερικών την ενίσχυση του θεσμού του Ελεγκτή Νομιμότητας, μελετώντας το ενδεχόμενο θεσμοθέτησης συλλογικού έναντι του ήδη προβλεπόμενου μονοπρόσωπου οργάνου στην άσκηση ελέγχου.
Το ζήτημα όμως είναι ότι τόσο ο Δήμαρχος Μεσσαπίων όσο και η Γενική Γραμματέας Αποκεντρωμένης Διοίκησης Στερεάς Ελλάδας-Θεσσαλίας, δεν εφαρμόζουν το Νόμο. Μένει λοιπόν και στους εργαζόμενους να αναζητήσουν την εφαρμογή του Νόμου στα δικαστήρια , καθώς και στον αρμόδιο εισαγγελέα να πράξει το καθήκον του.