Τετάρτη 22 Ιουνίου 2011

Κυκλοφοριακό χάος στην Ε.Ο. Χαλκίδας - Αθηνών, απο ένα... Mιράζ

Dassault Mirage 2000Image by Smudge 9000 via Flickr
Οι λουόμενοι στη θάλασσια περιοχή της Χαλκίδας, έκπληκτοι έβλεπαν τις μεσημεριανές ώρες σήμερα, να περνά απο μπροστά τους ο πλωτός γερανός των Ναυπηγείων... με ένα Μιράζ επάνω... Ακόμα πιο έκπληκτοι και αγανακτισμένοι οι οδηγοί που βρέθηκαν στην Εθνική Οδό Χαλκίδας - Αθηνών, αφού λόγω της μεταφοράς του αεροπλάνου... οδικώς, δημιουργήθηκε χάος και κυκλοφοριακό κομφούζιο...

Παρ' όλα αυτά πρέπει να τονίσουμε ότι η ανέλκυση του αεροσκάφους Mirage 2000, το οποίο είχε καταπέσει σε θαλάσσια περιοχή στο νοτιοδυτικό άκρο της Σάμου, στις 9 Ιουνίου, λόγω μηχανικής βλάβης, στέφθηκε με επιτυχία.  
Το αεροσκάφος ανελκύθηκε από βάθος εβδομήντα πέντε μέτρων από την Μοίρα Κινητών Ομάδων της 206ης Πτέρυγας Αεροπορικών Υποδομών.
Στην επιχείρηση συμμετείχαν επίσης το 4ο ειδικό τάγμα Εθνοφυλακής, το Ναρκοθηρευτικό ΚΑΛΛΙΣΤΩ, το αρματαγωγό ΡΟΔΟΣ, καθώς και το λιμενικό σώμα. Επιπλέον συμμετείχαν αφιλοκερδώς, οι βαθυδύτες Σπυρίδων Κόλλας, Ανδρέας Ανδρικόπουλος και ο Απόστολος Κυπραίος, με το επαγγελματικό αλιευτικό σκάφος του.
Η επιχείρηση καθυστέρησε να ολοκληρωθεί λόγω καιρικών συνθηκών ενώ είχε ιδιαίτερες δυσκολίες εξαιτίας των υπογείων ρευμάτων που υπάρχουν στη θαλάσσια περιοχή.
Οι εμπειρογνώμονες της Πολεμικής Αεροπορίας θα εξετάσουν εάν οι ζημιές στο αεροσκάφος είναι επισκευάσιμες ή όχι.
Υπενθυμίζεται ότι το πλήρωμα του αεροσκάφους είχε παραληφθεί σώο, από σκάφος του στρατού ξηράς.
Το Miraz παρέλαβε πλωτός γερανός των Ναυπηγείων που το οδήγησε στην περιοχή των Τσιμέντων απο όπου και το παρέλαβε ειδική ομάδα οδικώς.
Να σημειωθεί, ότι σύμφωνα με τα δημοσιεύματα, το Μιράζ 2000 που έπεσε, ήταν μέρος ενός σχηματισμού 4 αεροσκαφών που απογειώθηκε από την Τανάγρα για να εκτελέσει εκπαιδευτική αποστολή χαμηλής πτήσης. Ενα πρόβλημα στη ροή του αέρα στον κινητήρα είναι, όπως φαίνεται η αιτία της πτώσης του Μιράζ 2000, σε θαλάσσια περιοχή δυτικά της Σάμου.

Αυτές είναι οι τελευταίες πληροφορίες από το ατύχημα με το αεροσκάφος της Πολεμικής Αεροπορίας το οποίο πάντως δεν διαλύθηκε ολοκληρωτικά.

Το Μιράζ 2000, που ήταν μέρος ενός σχηματισμού τεσσάρων αεροσκαφών, απογειώθηκε από την 114 Πτέρυγα Μάχης στην Τανάγρα για να εκτελέσει εκπαιδευτική αποστολή χαμηλής πτήσης.

Ενώ βρισκόταν μεταξύ Σάμου και Φούρνων, οι δύο χειριστές του εντόπισαν απώλεια ώσης του κινητήρα. Αυτό σημαίνει ότι ο αέρας δεν ρέει σωστά στον κινητήρα. Οι πιλότοι προσπάθησαν, ανεβαίνοντας σε μεγαλύτερο ύψος (περίπου 2.500 πόδια) να το διορθώσουν και αφού δεν τα κατάφεραν χρησιμοποίησαν τα εκτινασσόμενα καθίσματα για να σωθούν.

Τους δύο πιλότους περισυνέλεξε σκάφος του Στρατού Ξηράς που έσπευσε στην περιοχή καθώς εκεί κοντά εκτελείτο άλλη άσκηση.
Οι δύο χειριστές μεταφέρθησαν στην Αθήνα με μεταγωγικό C-130.

Το Μιράζ 2000 είχε καταπέσει περίπου 16 ναυτικά μίλια από το αεροδρόμιο της Σάμου και σε απόσταση ως και 2 ναυτικά μίλια από την ακτή.

Πρόκειται για το υπ’ αριθμόν 11 αεροσκάφος Μιράζ 2000 που χάνει η Πολεμική Αεροπορία.Ανήκει στη φουρνιά των 40 Μιράζ 2000 που είχαν αγοραστεί από τη Γαλλία την περίοδο 1989 – 1992 στο πλαίσιο της επονομαζόμενης «αγοράς του αιώνα». Από αυτά τα 40 αεροσκάφη έχουν αναβαθμιστεί τα 10. Το 2007, η χώρα μας αγόρασε και 15 Μιράζ 2000-5.
www.eviaportal.gr
Enhanced by Zemanta

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...