Κυριακή, 30 Δεκεμβρίου 2012

Κλειστή η γέφυρα Χαλκίδας, λόγω... ρεπό!

Με δυόμισι αιώνες παρουσία στο στενό του Ευρίπου, έχοντας υποστεί διαδοχικές αλλαγές στη μορφή της και αποτελώντας σήμα κατατεθέν της Χαλκίδας, η ιστορική κινητή γέφυρα του Ευρίπου θα ανάβει «κόκκινο» στα καράβια όλα τα Σάββατα του χειμώνα. Σύμφωνα με ανακοίνωση του Λιμενικού Ταμείου, θα παραμένει κλειστή τα Σάββατα του Ιανουαρίου και του Φεβρουαρίου και δεν θα ανοίξει ούτε τις επίσημες αργίες, δηλαδή της Πρωτοχρονιάς και των Θεοφανίων. 

Οπως ανέφερε στην «Espresso» εκπρόσωπος του Λιμενικού Ταμείου: «Η κινητή γέφυρα θα παραμείνει κλειστή τις συγκεκριμένες ημέρες λόγω των αργιών και για να πάρουν τα ρεπό τους οι υπάλληλοι. Μέχρι και τον Φεβρουάριο θα συνεχιστεί το μέτρο λόγω της μειωμένης κίνησης που υπάρχει κατά τους χειμερινούς μήνες και προκειμένου να πραγματοποιηθούν τα έργα συντήρησης της γέφυρας. Εννοείται ότι θα υπάρχει προσωπικό ασφαλείας για να λειτουργήσει η γέφυρα κανονικά σε περίπτωση που καταστεί απαραίτητο, ενώ μπορεί να λειτουργήσει και σε εξαιρετικές ανάγκες, αφού θα έχει ειδοποιηθεί 24 ώρες πριν το Κεντρικό Λιμεναρχείο και το Λιμενικό Ταμείο. Η γέφυρα αφού συντηρηθεί, θα μπορέσει να ανοίξει κανονικά την άνοιξη για να λειτουργεί καθ’ όλη τη διάρκεια του καλοκαιριού».

Γνωστή με το όνομα «Νέα Γέφυρα Χαλκίδας», η καλωδιωτή γέφυρα πάνω από τον πορθμό του Ευρίπου αποτελεί τμήμα της οδικής παράκαμψης της Χαλκίδας και ενώνει τη βοιωτική ακτή με την ευβοϊκή, στον λόφο Μπαταριά. Στο πέρασμα των αιώνων η μορφή της προσαρμοζόταν κάθε φορά ανάλογα με τη χρήση της και με τον πληθυσμό της περιοχής. Το 1896, ύστερα από σαράντα χρόνια εργασιών, ολοκληρώνονται οι εργασίες εκβάθυνσης και διαπλάτυνσης του στενού και γίνονται τα εγκαίνια της νέας γέφυρας. Με σιδερένιο σκελετό και ξύλινο κατάστρωμα, η νέα γέφυρα έχει μία λωρίδα κυκλοφορίας και ανοίγει περιστροφικά με χειροκίνητους μηχανισμούς.

Ο πληθυσμός της πόλης αρχίζει να αυξάνεται με γρήγορους ρυθμούς και ο αριθμός των αυτοκινήτων που περνάνε καθημερινά από και προς την Εύβοια κάνουν επιτακτική πλέον την ανάγκη για αντικατάσταση της υπάρχουσας γέφυρας με νέα μεγαλύτερη. Ετσι το 1963 και μετά από δυόμισι χρόνια εργασιών, εγκαινιάζεται με μεγάλη επισημότητα η νέα ηλεκτροκίνητη γέφυρα του Ευρίπου. Η νέα συρταρωτή γέφυρα έχει μήκος 42 μέτρα και πλάτος 11 μέτρα, δύο λωρίδες κυκλοφορίας και πεζοδρόμια για τους πεζούς. Ο σκελετός της είναι σιδερένιος, ενώ το κατάστρωμα παραμένει ξύλινο και οι ιταλικοί μηχανισμοί της γέφυρας την κάνουν να ανοίγει και να κλείνει σε μικρό χρονικό διάστημα για την εποχή. Το 1996 και μετά από έναν χρόνο εργασιών, ολοκληρώνεται η αναπαλαίωση της γέφυρας και δίνεται και πάλι στην κυκλοφορία.

Από τα στοιχεία για τις διαστάσεις της, το πιο εντυπωσιακό είναι ότι το πάχος του καταστρώματός της είναι 45 εκατοστά και αποτελεί το λεπτότερο στον κόσμο, ενώ εκτείνεται σε μήκος 694,5 μέτρων, έχει πλάτος 12,5 μέτρων και ύψος 34,5 μέτρων.

ΕΥΑ ΠΑΠΑΔΑΤΟΥ/Espresso

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...