Την μεταφορά του λιμανιού της Χαλκίδας στην
περιοχή μεταξύ της ΑΓΕΤ και των Ναυπηγείων προτείνει η κομματική οργάνωση της ΔΗ.ΜΑΡ Χαλκίδας, με επιστολή που κοινοποίησε στο Δημοτικό Συμβούλιο.
Στην επιστολή αναφέρονται:
"Η κομματική
οργάνωση της Δημοκρατικής Αριστεράς
Χαλκίδας ως πολιτικός φορέας των πολιτών
της Χαλκίδας με αυτή την επιστολή της
εκφράζει τη θέση της για το θέμα της μεταφοράς
του εμπορικού λιμανιού Χαλκίδας.
- Η θέση μας συμφωνεί με την προ 25ετιας αναδειχθείσα αναγκαιότητα μεταφοράς του λιμανιού όπως και τότε υπεστηριχθει από την Νομαρχία Ευβοίας- Το Δημοτικό συμβούλιο και την λιμενική επιτροπή. (βλ. μελέτες Δ. Κατσαλη και Ελ.Λεοντη)
Η συμφωνία μας
αυτή σηματοδοτείται ιδιαίτερα από τα
εξής επιχειρήματα ,που συνάδουν με την
αναγκαιότητα μεταφοράς του λιμανιού.
Α. Την απελευθέρωση
της εισόδου του πορθμού Ευρίπου.
Β. Την απελευθέρωση
των προβλητών του λιμανιού και των τελωνείων
προς όφελος των πολιτών και της τουριστικής
ανάπτυξης της πόλης.
Γ. Το λιμάνι ευρισκόμενο
μπροστά στην είσοδο του μελλοντικως αναπτυσσομένου
θρησκευτικού τουρισμού (Αγ.Παρασκευη-Τζαμί-Μουσειο
Μυταρά) εμποδίζει την περαιτέρω τουριστική
ανάδειξη της περιοχής ,προς όφελος της
πόλης.
Δ. Η απομάκρυνση
του λιμανιού θα συντελέσει σημαντικά
στην αποσυμφόρηση από τον κυκλοφοριακό
φόρτο την περιοχή (Μεγάλα οχήματα-θόρυβοι-ατυχήματα).
Ε. Η απελευθέρωση
του χώρου επί του ρεύματος Ευρίπου θα
βοηθήσει στην υλοποίηση προταθεισών
λύσεων ηλεκτροδότησης σημείων της πόλης.
Αν βυθιστούν τουρμπίνες παραγωγής ενεργείας,με
χρήση του παλιρροϊκού φαινομένου (βλ.
μελέτη του Ε.Μ.Π.).
- Συμφωνούμε με την θέση εγκατάστασης του λιμανιού,στην περιοχή μεταξύ της ΑΓΕΤ και των Ναυπηγείων για τους εξής λόγους.
Α. Ότι δεν
γειτνιάζει με τον οικιστικό ιστό.
Β. Βρίσκεται πολύ
κοντά σε οδικό άξονα για διευκόλυνση
των μεταφορών.
Γ.Κρύπτεται φυσικά
από τον υφιστάμενο λοφίσκο και δεν δημιουργεί
οπτική ρύπανση.
Δ. Δεν απαιτείται
υψηλή δαπάνη για την διάνοιξη οδών προσπελασεως,αν
χρησιμοποιηθεί ο εσωτερικός υφιστάμενος
δρόμος των Ναυπηγειων,μεχρι την διασύνδεση
με τον οδικό άξονα Σχηματαριου-Χαλκίδας.
Ε. Γειτνιάζει με
βιομηχανικές περιοχές και δεν απαιτείται
υψηλό κόστος στις μεταφορές από και προς
το λιμανι.
ΣΤ. Εξασφαλίζει
από κινδύνους ρύπανσης λογω του πλάτους
και του ρεύματος από την απέναντι ακτή
και λογω του συγχρόνου της κατασκευής
του.(βλ.σχετικες μελέτες του Παντειου
πανεπιστημίου και της Λιμενικής επιτροπής
Χαλκίδας.
Ζ.Δεν εμποδίζει
την τουριστική ανάπτυξη της Αυλίδας.
Αφού απέχει από τον οικιστικό ιστό και
κατασκευάζεται με τις πιο σύγχρονες προδιαγραφές.
Η. Θετικά βλέπουμε
επίσης τον αριθμό θέσεων εργασίας που
θα δημιουργηθούν κατά την κατασκευή και
λειτουργία του λιμανιου.
Θ. Ευνοϊκά και θετικά
τέλος αντιμετωπίζουμε κάθε έργο σύγχρονης
και σύννομης υποδομής που βοηθά την ανάπτυξη
της χώρας.
- Με ιδιαίτερη προσοχή και ευαισθησία θα παρακολουθεί η οργάνωση μας τα θέματα που έχουν σχέση με την πιστή τήρηση των Μ.Π.Ε. που αναφέρονται στα θέματα της γειτνίασης της νέας θέσης του λιμένος με τα αρχαία του ναού της Αυλιδειας Αρτέμιδος και την γενική απαίτηση για την προστασία και ανάδειξη τους.
- Προς το
παρόν μας καθησυχάζουν οι εκπεφρασμένες
τοποθετήσεις των μόνων αρμοδίων αρχαιολόγων
(βλ. εισήγηση της αρχαιολόγου κ. Καραπασχαλιδου
και ιδιαίτερα η έγκριση που χορήγησε
το Κ.Α.Σ. μετά τις σχετικές έρευνες
που πραγματοποίησαν δύτες της ενάλιας
αρχαιολογίας.
- Ευελπιστούμε
στη σύμφωνη γνώμη του Δημοτικού συμβουλίου
της πόλης μας
- Για την μεταφορά
του λιμανιου, ουτως ώστε όλοι μαζί μετά,
να προχωρήσουμε
- Στην αναζήτηση
των χρημάτων που απαιτούνται για το έργο.
Για την κομματική οργάνωση της ΔΗ.ΜΑΡ Χαλκίδας
Ο Γραμματέας της Νομ. Επιτροπής Εύβοιας
Παυλοβιτς Αλέξανδρος".